Czas żałoby po śmierci bliskiej osoby zawsze jest czasem trudnym. Aby pomóc w uporządkowaniu wszystkich spraw formalnych, w Biurze Tłumacza Przysięgłego SIMPLE przygotujemy dla Państwa — jeżeli będzie to konieczne — tłumaczenie aktu zgonu.
Tłumaczenie odpisu aktu zgonu — kiedy jest konieczne?
Rejestracja zgonu i uzyskanie odpisu aktu zgonu są pierwszymi formalnościami, których należy dopełnić po śmierci bliskiej osoby. Akt zgonu jest bowiem niezbędny do:
- zorganizowania pogrzebu;
- wszczęcia postępowania spadkowego;
- rozwiązania ewentualnych spraw ubezpieczeniowych i emerytalnych.
W przypadku śmierci poza granicami kraju, świadectwo zgonu jest również dokumentem wymaganym przed sprowadzeniem ciała zmarłego do Polski.
Jeżeli znajdują się Państwo właśnie w takiej sytuacji — to znaczy, bliska Państwu osoba zmarła za granicą, a lokalny urząd sporządził dokument potwierdzający zgon w języku angielskim — tłumaczenie odpisu aktu / świadectwa zgonu będzie Państwu niezbędne. W świetle polskiego prawa, obcojęzyczne świadectwo zgonu nie jest bowiem dokumentem wiążącym i nie może zostać zarejestrowane w Urzędzie Stanu Cywilnego. Nie zostanie ono także uznane w toku ewentualnych postępowań spadkowych czy procedur związanych z wypłatą ubezpieczenia.
Jedyną formą zagranicznego świadectwa zgonu, akceptowaną przez polskie urzędy jest jego tłumaczenie sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Możemy go przygotować dla Państwa w Biurze Tłumacza Przysięgłego SIMPLE, w którym już od kilkunastu lat wspieramy naszych klientów w dopełnianiu urzędowych formalności.
Tłumaczenie odpisu aktu zgonu — cena i czas realizacji w Biurze Tłumacza Przysięgłego SIMPLE
Mając na uwadze Państwa komfort — oraz przepisy prawa, w świetle których procedur związanych ze śmiercią bliskiej osoby należy dokonać jak najszybciej — możemy Państwu zagwarantować, że tłumaczenie aktu zgonu od SIMPLE trafi na Państwa ręce w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Oferujemy zarówno realizację przekładu „na miejscu” — w znajdującym się w Bytomiu biurze — jak i online, na podstawie dokumentów przesłanych w formie skanu, zdjęcia bądź pliku PDF.
Wyceny każdego zlecenia dokonujemy indywidualnie — na podstawie stopnia skomplikowania przekładanych dokumentów.
Zapraszamy Państwa do kontaktu — i zaufania profesjonalistom z SIMPLE..